טעימה מאספרנטו: מפגשים בזום

זהו דף מהאתר מילים דיגיטליות.
חזרה אל: 2020.
תאריך פרסום: 12020-04-05 (HE)
עדכון אחרון: 12020-06-24
תצוגה:
  • 🦉 💡
  • 🎨 📖
באיזו לשון פניה ולשון כללית להשתמש?
את / אתה / באקראי

אספרנטו היא שפה מיוחדת במינה. היא השפה המתוכננת היחידה שזכתה לקהל דוברותדוברים של ממש, שבאמת משתמש בשפה ככלי תקשורתי והבעתי ביום־יום, וללמעלה מאלף דוברות ילידיותדוברים ילידיים. לפי הערכות, דוברותדוברים את השפה מספר בן שש או שבע ספרות של א.נשים, שזה יותר ממספר דוברותדוברים של הרבה שפות טבעיות קטנות בעולם. אמת, התקווה המקורית של יוצר השפה — שהיא תהווה שפה מתווכת שניה כלל־עולמית — לא התממשה (עד כה!…), אבל זה עדיין נתון מרשים שמעלה כמה שאלות:

בסדרה של מפגשי זום נענה על שאלות אלה ואחרות ונטעם מעט מ„החוויה האספרנטיסטית” באמצעות לימוד של השפה וקריאת טקסטים באספרנטו. הלימוד ילווה בחוברת המינימליסטית „טעימה מאספרנטו” שכתבתי (הורדה).

בעבר כבר לימדתי „שיעורי בָּזָק” של אספרנטו. אני יודע מנסיון שאפשר ללמד אספרנטו במהירות, שזה כיף ושזה עובד בצורה טובה עוד יותר ממה שציפיתי מלכתחילה.

מתי המפגשים מתקיימים, למי הם מיועדים ואיך להצטרף?

המפגשים מתקיימים בימי שישי משעה 9:00 עד 10:30. התאריכים הבאים לעתיד הקרוב: ה־5 ביוני 2020, ה־26 ביוני, וה־10 ביולי. קוד הפגישה בזום הוא תמיד 9843881536. אם לא התקנת זום, תצטרכיתצטרך להוריד ולהתקין לפני המפגשאם אין לך נסיון בשימוש בתוכנה, צרי/צור איתי קשר ונוודא שהכל עובד כשורה מעט לפני המפגש ביום שישי..

בשלב זה, אחרי שעברנו על כל עיקרי הדקדוק, אנחנו מתמקדותמתמקדים בקריאה. אם אתרע מזלך ולא השתתפת במפגשים עד עכשיו, לא נורא! תוכליתוכל להשלים את החומר ולהצטרף ישר למפגש הקרוב. פניפנה אלי ואשלח הקלטות של מפגשים קודמים. אפשר גם לעבור על החוברת או ללמוד ממקור אחרהפניות למקורות לימוד נוספים מופיעים בסוף החוברת., להצטרף ולהשלים תוך כדי נקודות שאינן ברורות די צָרכן.

הטקסט אותו אנחנו קוראותקוראים כעת הוא הסיפור Sinjoro Melonkapo „אדון ראש מלון” מאת Julio Baghy. הטקסט: בפורמט HTML, בפורמט PDF דחוס, בפורמט PDF מרווח (מתאים לכתיבת גלוסות) ובתרגום לעברית מאת שאול שמר.

למי המפגשים מיועדים? קו מנחה שניסיתי מההתחלה ליצור הוא שהמפגשים יהיו נעימים, מקבלים ואינקלוסיביים; בהסתכלות לאחור אני חושב שהצלחתי במטרה הזאת. בקבוצה שהתגבשה לה יש גם מתחילותמתחילים וגם אספרנטיסיות ותיקותאספרנטיסטים ותיקים. בשלב זה, כשעיקר המפגשים הוא כבר קריאת טקסטים, כן דרושה היכרות בסיסית עם מבנה השפה, אבל אין שום צורך או ציפיה לשליטה שוטפת בשפה: אם עברת על הדקדוק ויש לך מושג כללי איך בנויה השפה, מקומך איתנו. מהצד השני, גם לאספרנטיסטיותאספרנטיסטים עם רקע ונסיון רב יש מקום: תוך כדי קריאת הטקסטים אנחנו מדברותמדברים על סוגיות בלשניות רלוונטיות, בהסתכלות רחבה ובהשוואה עם שפות אחרות. בקיצור — לא משנה מה הרקע שלך, את מוזמנתאתה מוזמן ואני מקווה שיהיה לך מעניין 🙂

בכל עניין אפשר ליצור איתי קשר באחת הדרכים שמופיעות כאן.

בנוסף למפגשים שאני מארגן, שסובבים סביב קריאה ודיון, מתקיימים גם מפגשים בזום של האגודה לאספרנטו בישראל, בימי שני ב־18:15 (מספר הפגישה: 7508982919). יכול להיות שתמצאו עניין גם בפורום אספרנטו בתפוזיש לי הרבה סימפתיה וזכרונות יפים למדיום של פורומים (עוד מימי IOL ואורט). הפורום הזה הוא אחד האחרונים שאני מכיר שממשיך לחיות. נכון, הוא ידע ימים פעילים הרבה יותר, עם הרבה יותר משתתפותמשתתפים והרבה יותר פתילים ותתי־פתילים, אבל עדיין הוא הרבה יותר פעיל משאר הפורומים, שבעיקר מעלים אבק..

Ĝis,
יודה