הביתה עכשיו!

זהו דף מהאתר מילים דיגיטליות.
חזרה אל: 2023.
תאריך פרסום: 12023-10-24 (HE)
עדכון אחרון: 12023-12-01
תצוגה:
  • 🦉 💡
  • 🎨 📖
תוכן עניינים:

בימים האיומים האלה, כשדם נקי נשפך בנהרות מכל עבר, וכשא·נשים שהופקרו על ידי המדינה בשבעה באוקטובר מופקרות ומופקרים גם מאז, יש נחמה קטנה באקטיביזם והתנדבות, מעט תחושה של אל מול כל שנאת־האדם וקשיות־הלב המפעפעות מסביב יש עוד אפשרות להיטיב. סוג אחד, מצומצם, של אקטיביזם הוא נסיון להזיז טיפה את השיח והלך־הרוח הציבורי מחדוות המוות הנקמנית, שמנסה להטביע את הכאב בריקוד מטורף של חורבן האחר. הזזת השיח יכולה ללבוש מגוון צורות שונות, ביניהן גם כתיבה וגרפיקה.

ראיתי בצילום מהפגנה לשחרור החטופות והחטופים שלט עם הכיתוב „הביתה עכשיו”. אני לא יודעת אם כוונת המשוררת היא לחטופות והחטופים בלבד, או גם לממשלה בדו־משמעות מחוכם, אבל זה העלה לי את הרעיון לעצב גרפיקה שתציג את הכפל הזה באופן אקספליציטיעם כל אי־חיבתי לבתי־כלא, אני חושבת שבמצב הקיים חלק מהיושבים בממשלה ראוי שלא ישבו לא בכסאותיהם המרופדים בכנסת ובקריית הממשלה ולא בכורסה נוחה בבית אלא מאחורי סורג ובריח. מובן שצריך למצוא אלטרנטיבות לכליאה, אבל זה צריך להתחיל עם האוכלוסיה הכללית ולא עם א·נשי השלטון.. סידרתי את האובייקטים על קנבס רבוע כך שהכל נכנס בתוך עיגול בדיוק באמצע, מה שאומר שאפשר להשתמש בזה כתמונת פרופיל ברשתות חברתיות שמציגות תמונות פרופיל כעיגול ולא כריבוע. הצבעים משחקים עם הלוגו של שלום עכשיו, אבל בכוונה בחרתי שלא לנסות לשחזר את הלוגו מבחינת הפונטים.

אפשר ומומלץ וכדאי להפיץ לכל עבר; אין צורך בקרדיט או משהו ♻️

1. גרסה ראשונה (2023-10-24)

במקור יצרתי קובץ אחת עם רקע מעט אפרפר ופחות בוהק ואחד עם רקע 100% לבן.קבצים נוספים: מקור SVG, קובץ WebP עם רקע אפרפר, קובץ WebP עם רקע לבן. הקבצים למטה הם קבצי SVG. הגרפיקה של הכורסה והארון היא מאת Graphixs_Art, וזמינה כאן תחת רישיון CC-BY.

2. גרסה שניה (2023-12-01)

הגרסה השניהקבצים נוספים: מקור SVG, קובץ WebP. כוללת את השינויים הבאים:


תגובות

התגובות כאן מייצגות את השרשור הזה בפדיוורס; הסבר על הפדיוורס כתבתי כאן (במשפט אחד מזוקק: הפדיוורס הוא רשתות חברתיות כפי שהן צריכות להיות, ברוח של שיתוף פעולה, פתיחוּת, עצמאות וביזור). כדי להגיב כל מה שצריך לעשות הוא את הכתובת של השרשור ולהדביק אותה בשורת החיפוש באפליקציה (אני אוהבת את Fedilab, אבל כל אפליקציה תעבוד) או בממשק הווב של המערכת שבעזרתה אתן ניגשות לפדיוורס (קלקי, מסטודון או כל מערכת אחרת).

כדי לא להעמיס על השרתים בפדיוורס, התגובות לדף נטענות רק אחרי לחיצה על הכפתור הזה: