שלטים רבועים לאופניים

זהו דף מהאתר מילים דיגיטליות.
חזרה אל: תיקון עולם.
תאריך פרסום: 12026-06-06 (HE)
עדכון אחרון: 12026-06-07
תצוגה:
  • 🦉 💡
  • 🎨 📖

פרט מידע א׳. לפני שבועיים התקנתי סבל לאופניים בפנימית, סדנת האופניים השיתופית (ר׳ השרשור הזה). היה ממש נחמד להתקין ולעשות את השפצורים וההתאמות הדרושים בשביל זה, עם הכלים של הסדנה ובעזרת הא·נשים הנחמדות שמתנדבות שם. עכשיו אני יכולה סוף כל סוף לשים ארגז ירוק שוב כבגאז׳ ולקשט אותו.

פרט מידע ב׳. לפני כמה ימים הזאטוט מצא מדפסת לייזר. עכשיו אני יכולה סוף כל סוף להדפיס דברים (כמו המון פנזינים).

המסקנה המתבקשת משילוב של שני פרטי המידע היא כמובן שעכשיו אני יכולה סוף כל סוף להדפיס דברים למאחורה של האופניים! 🎉

מסתבר שריבוע ברוחב של דף A4 (חָסֵר שוליים) מתאים בדיוק לפאה של הארגז. התחלתי משלט אחד, הראשון כאן, ובעקבות שלל המחמאות שקיבלתי עליו ברכיבה השנתית החלטתי גם לחלוק את זה כאן וגם לחשוב על עיצובים נוספים: יש הרי שלוש פאות שמישות, כשלאחורית הנראות הכי משמעותית בכביש. עיצבתי יותר משלוש ואעשה רוטציה או אצמיד לארגז נוסף, של האופניים השניים. לחצו על התמונות למטה כדי להוריד קבצי PDF להדפסה.

הקוראת המתמידה ודאי תזהה שאין חדש תחת השמש. שלטים רבועים לאופניים כבר היו לנו, עיצוב שמתכתב עם מודעות אבל גם היה, וכך גם עיצובים שקשורים לאופניים.

הבחירה שלי בשחור לבן מינימליסטי היא גם מכוונת, בשביל הקריאוּת ממרחקים שונים ובתנאי תאורה שונים, וגם קשורה לעובדה שבמדפסת שנמצאה הטונרים הצבעוניים תקולים או גמורים (צריך עדיין לברר בדיוק מה הבעיה).

קוד המקור לשלטים (בטייפסט כמובן) זמין מכאן.

לקראת הרכיבה הבאה אני מתכננת להכין כמה כאלה כבר מוכנים עם קרטון וחורים, ולהביא אותם ביחד עם חבילת אזיקונים ולחלק לכל מי שרוצה גם, להתקין על המקום 🚲


תמונה 1: שלט עם הכיתוב „מכוניות הן מכונות מוות” בעיצוב שמזכיר מודעות אבל.

המקור הוא התמונה המופלאה הזאת שמופיעה בשולייםתמונה של שלט דרך כתום עם הכיתוב CARS ARE DEATH MACHINES, שצולמה בברוקלין בשנת 2019. אני לא בקיאה ב־lore שמאחורי התמונה, אבל נראה שהשלט נפרץ על ידי מישהי שמעדיפה משום־מה א·נשים חיות, סביבה לא קורסת וערים מתפקדות על פני מכוניות. כיתובים נוספים שצולמו: CARS KILL KIDS‏, CARS MELT GLACIERS ו־HONKING WON’T HELP. (מקור), שהפכה לשם דבר.

בעברית (כמו גם ברומנית וברוסית ובשפות נוספות) זה עובד יותר טוב מאשר באנגלית, בזכות הקשר האטימולוגי בין „מכונית” ו„מכונה”.

תמונה 2: שלט עם הכיתוב „לא לכיבוש / כן לדיווש”, שבמרכזו גרפיקה של אופניים עם סמלי שלום כגלגלים.

הרעיון לחרוז הלא־מושלם אך הכן־חמוד הזה עלה לי רגע אחרי שישבתי לחשוב „המממ… מה אפשר לעשות שקשור גם לכיבוש וגם לאופניים? 🤔”. למרבה ההפתעה, חיפוש ברשת מראה שיש סיכוי שאני הראשונה שחשבה על החידוד; לא יודעת, לי זה נראה מאוד מתבקש אבל באמת לא זכור לי שנתקלתי בזה לפני.

הגרפיקה היא האופניים האלה שהסרתי להם את החלק הפנימי של הגלגלים והחלפתי בסמל הזה ☮️

תמונה 3: שלט עם הכיתוב „שתו מים / לא דלק”, שבמרכזו גרפיקה של טיפה בשחור.

זו סיסמה מוכרת ממאסות קריטיות עוד מראשית שנות האלפיים למיטב זכרוני.

הטיפה בצבע השחור ניתנת לפירוש כטיפה של נפט, או כייצוג כללי לטיפה בהדפסה בשחור־לבן 💧

תמונה 4: שלט עם הכיתוב „הדלק שלי: / אוכל טבעוני”, שבמרכזו גרפיקה של לב ובתוכו צמח.

וריאנט טבעוני של השלט הקודם… („שתו חלב סויה / לא דלק” פחות ברור וחד, גם אם יותר חמוד 🙃).


תגובות

התגובות כאן מייצגות את השרשור הזה בפדיוורס; הסבר על הפדיוורס כתבתי כאן (במשפט אחד מזוקק: הפדיוורס הוא רשתות חברתיות כפי שהן צריכות להיות, ברוח של שיתוף פעולה, פתיחוּת, עצמאות וביזור). כדי להגיב כל מה שצריך לעשות הוא את הכתובת של השרשור ולהדביק אותה בשורת החיפוש באפליקציה (אני אוהבת את Fedilab, אבל כל אפליקציה תעבוד) או בממשק הווב של המערכת שבעזרתה אתן ניגשות לפדיוורס (קלקי, מסטודון או כל מערכת אחרת).

כדי לא להעמיס על השרתים בפדיוורס, התגובות לדף נטענות רק אחרי לחיצה על הכפתור הזה: